Tips voor een goede WBSO-administratie
Het kan best een lastige klus zijn om de WBSO-administratie op orde te houden. Bedrijven met een WBSO-beschikking dienen een goede uren- en projectadministratie bij te houden. Wij geven u een aantal tips voor een goede administratie, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over een eventuele controle.
Met deze tips heeft u uw WBSO-administratie op orde
De RVO moet uit uw WBSO-administratie kunnen herleiden hoe de uren tot stand zijn gekomen. Hierbij ligt steeds meer de nadruk op de toelichting welke uren wel en welke niet voor de WBSO in aanmerking worden genomen.
Met onderstaande tips doorstaat u een WBSO-controle met goed gevolg:
- Zorg ervoor dat u niet meer dan tien werkdagen achterloopt met uw urenadministratie. Wij raden aan om de projecturen dagelijks bij te houden per medewerker en per S&O-project. De projecten moeten overeen komen met de aanvraag. Het zorgt voor de minste ballast en u voldoet aan de eisen van de wetgever. Let ook op dat er geen overlap is met vakantie-uren.
- Voer een uren- en projectadministratie voor het hoofdproject én eventuele deelprojecten.
- In uw inhoudelijke administratie moet alle informatie en documenten zitten die te maken hebben met de voortgang van de projecten en werkzaamheden, bijvoorbeeld gespreksverslagen, mails, offertes, opdrachtbevestigingen, testresultaten, rapportages, etc.
Meer informatie over uw WBSO-administratie?
Wilt u weten of uw administratie goed is ingericht? Neem dan contact op met onze consultants en wij helpen u graag met een optimale WBSO-administratie.